בבתים רבים נעשה שימוש רב במנורות קיר אך בחלקם אין את החיווט המתאים במקום המתאים מאחר וקבלנים רבים מתקינים כבל ובית נורה אחת (בלדח) באמצע התקרה.

על מנת לבצע את החיווט המתאים במקום המתאים יש להזמין חשמלאי מוסמך.
בתאורת פנים תמצאו מגוון רחב של סיגנונות: מנורות תמונה, מנורות קיר דקורטיביות ופונקציונליות, מנורות קיר ליצירת תאורה ואפקטים, מנורות קיר העשויות גבס, מנורות קיר העשויות קרמיקה, מנורות קיר העשויות אלומיניום מוברש , מנורות קיר העשויות זכוכית מלוטשת, מנורות קיר העשויות יציקת אלומינים, לפידים לקיר, uplights לקיר, downlights לקיר (מנורות אלו נותנות שטיפת אור למעלה ולמטה), מנורות קריאה, מנורות קיר עם מתגים להדלקה ולכיבוי ,מנורות אולטרה מודרני, מנורות מסורתיות מנחושת, מנורות קיר מקריסטל.

טיפים והדרכות עבור מנורות קיר.

מנורת הקיר יכולה להציע דרך מסודרת ומאורגנת של מתן אור כללי או נקודתי לשם הדגשת רכיב ספציפי בחלל
לעומת, מנורה צמודת תקרה, שנדליר רבת קנים או מנורה בודדת שנמצאת במרכז התקרה אשר שוטפת את החלל באור ללא התמקדות מיוחדת.
צריך לשקול, להחליט ולהבין מהי המטרה בתאורת הקיר, למה ישמש גוף התאורה ומדוע הוא מותקן על הקיר.
אם מנורת הקיר מיועדת לשימוש כמנורת קריאה בחדר השינה עליה להיות ממוקמת בגובה המאפשר להיכנס, לשכב ולנוע ללא מגע עם המנורה.
אם מנורת הקיר מיועדת לתת פיזור אור על התקרה עליה להיות ממוקמת בגובה מספיק גבוה ליד התקרה על מנת להשיג את האפקט.
מנורות הקיר מקובעת לקיר ולכן יש להתחשב בסוג אלומת האור וההקרנה אשר יושלך על הקיר.
דפוס האור יכול להשתנות באופן משמעותי בשל מגוון זמין וגדול של עיצובים וסגנונות של מנורות קיר כגון: הארט דקו בסגנון התקופה, מנורות קיר העשויות זכוכית צבועה או דמוי זכוכית מנופצת, צילינדרים חרוטים מזכוכית המספקים אור מתפזר בסביבה רכה, גופים מכרום מלוטש ועכשווי יותר, מנורות קיר אשר מפיצות אור למעלה/למטה כך שהתאורה המתקבלת היא תאורה עקיפה נעימה ולא מסנוורת.
כאשר רוצים למקסם את אפקט התאורה בחלל יש לקחת את כל הגורמים הללו בחשבון בכדי להגיע לעיצוב התאורה הרצוי, המושלם והאופטימלי. בפתרונות תאורה ניתן לימצוא מגוון רחב של מנורות קיר אשר יעזרו לך להעצים את היופי בביתכם.